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A Critical Approach to English Education in Japan
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/210
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/2102c4e1303-e6d8-4a86-837b-33859dcc9657
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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15_009_012.pdf (149.9 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Critical Approach to English Education in Japan | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Critical approach theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Critical applied linguistics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Language education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Critical approach theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Critical applied linguistics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Language education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Burrows, C.
× Burrows, C.× Burrows, C. |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Critical applied linguistics seeks to question and problematise the political and social dimensions to learning and education. This paper applies this critical perspective on political policies underlying English language education theory and practice in Japan. It examines the overarching philosophy behind the embrace of a move towards a discourse of linguistic instrumentalism (Wee, 2008), before addressing the practical challenges experienced by teachers and learners through the introduction of foreign teaching methodologies. | |||||
書誌情報 |
Chugokugakuen journal 巻 15, p. 9-12, 発行日 2016 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-1452 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11806612 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Burden, P. (2002). A cross-sectional study of attitudes and mani-festations of apathy of university students towards studying English [Online version]. The Language Teacher, 26(3). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Eldridge, J. (1996). Code-switching in a Turkish secondary school. ELT Journal, 50, 303-311. Giroux (1998) |
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情報源 | ||||||
関連名称 | Heller, M. (1999). Linguistic Minorities and Modernity. A sociolinguistic ethnography. Longman: London and New York. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Hirtt, N. (2009). Markets and education in the era of globalized capitalism. In D. Hill, & R. Kumar (Eds. ), Global neoliberalism and education and its consequences(pp. 208-226). New York: Routledge. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Japanese Government Policies in Education, Culture, Sports, Science and Technology (2002). School in the New Era∼Elementary and Secondary Education Reform in Progress∼Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Jones, J. (1995). Self-access and culture: Retreating from autonomy. ELT Journal, 49, 228-234. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: Cambridge University press. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Pennycook, A. (1994) The Cultural Politics of English as an International Language. London: Longman. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Pennycook, A. 2010, Critical and alternative directions in applied linguistics , Australian Review of Applied Linguistics, vol. 33, no. 2. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Phillipson, R. (1992) Linguistic Imperialism. Oxford: Oxford University Press. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Reid, J. (1996). The dirty laundry of ESL survey research. TESOL Quarterly, 24, 323-338. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Wee, L. (2008). Linguistic instrumentalism in Singapore. In P. K. W. Tan, & R. Rubdy (Eds. ), Language as commodity: Global structures, local market places (pp. 31-43). London: Continuum. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Wenden, A. (1991). Learner strategies for learner autonomy. Cambridge: Prentice Hall. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Willis, J., & Willis, D. (1996). Challenge and change in language teaching. Oxford: Heinemann. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Woods, D. (Ed. ). (1996). Teacher cognition in language teaching, (pp. 58-72). Cambridge: Cambridge University Press. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830 |