ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 13 (2014)

Cooperative Learning in the EFL Reading Classroom in Tertiary Education: A Way to Improve the Classroom Climate throughthe Communicative Use of a Questionnaire

https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/184
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/184
f2cf0a69-9ccb-4b35-8465-8cd2a89c452b
名前 / ファイル ライセンス アクション
13_015_020.pdf 13_015_020.pdf (335.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-04
タイトル
タイトル Cooperative Learning in the EFL Reading Classroom in Tertiary Education: A Way to Improve the Classroom Climate throughthe Communicative Use of a Questionnaire
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cooperative Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pair/group work
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Questionnaire
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cooperative Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pair/group work
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Questionnaire
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Sunami-Burden, Kyoko

× Sunami-Burden, Kyoko

Sunami-Burden, Kyoko

Search repository
Sunami-Burden, Kyoko

× Sunami-Burden, Kyoko

en Sunami-Burden, Kyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the effectiveness of cooperative learning while participating in a communicative Reading class. Twenty-five students majoring in English Communication at a junior college participated in this study. The participants completed a short questionnaire at the end of each lesson which sought insight into their satisfaction with cooperative learning and their reflective comments about the lesson. While it is unclear whether cooperative learning has improved their proficiency and comprehension of English, the findings from the questionnaire suggest that cooperative learning heightened the participants motivation and led to a more enjoyable and profitable learning experience.
書誌情報 Chugokugakuen journal

巻 13, p. 15-20, 発行日 2014
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
情報源
関連名称 1. DelliCarpini, M.: Enhancing cooperative learning in TESOL teacher education. ELT Journal (2009) 63/1, pp. 42-50.
情報源
関連名称 2. Johnson, D. and Johnson, R.: Making cooperative learning work. Theory into Practice (1999) 38/2, pp. 67-73.
情報源
関連名称 3. Oxford, R.: Cooperative learning, collaborative learning, and interaction; three communicative strands in the language classroom. The Modern Language Journal (1997) 81, iv, pp. 443-456.
情報源
関連名称 4. Storch, N.: Are two heads better than one ? Pair work and grammatical accuracy. System (1999) 27, pp. 363-374.
情報源
関連名称 5. Storch, N.: Investigating the merits of pair work on a text editing task in ESL classes. Language Teaching Research (2007) 11, 2, pp. 143-159.
情報源
関連名称 6. Baleghizadeh, S.: The effect of pair work on a word-building task. ELT Journal (2010) 64/4, pp. 405-411.
情報源
関連名称 7. Agawa, T.: Cooperative learning in digital storytelling; a way to raise university English learners motivation. The Language Teacher (2012) 36.1, pp. 11-16.
情報源
関連名称 8. Cullen, R., Kullman, J., and Wild, C.: Online collaborative learning on an ESL teacher education programme. ELT Journal
(2013) 64/4, pp. 425-434.
情報源
関連名称 9. Brufee, K.: Sharing our toys; cooperative learning versus collaborative learning. Change (1995) 1/2, pp. 12-18.
情報源
関連名称 10. Ning, H.: Adapting cooperative learning in tertiary ELT. ELT Journal (2011) 65/1, pp. 60-69.
情報源
関連名称 11. Matsuura, H., Chiba, R., and Hilderbrandt, P.: Beliefs about learning and teaching communicative English in Japan. JALT Journal (2001) 23/1, pp. 70-89.
情報源
関連名称 12. Maguire, J.: Oxford Bookworms Library Factfiles; Seasons and Celebrations Stage 2 Oxford University Press. (2008).
情報源
関連名称 13. Baxter, A.: Oxford Bookworms Library Factfiles; The USA Stage 3 Oxford University Press. (2008).
情報源
関連名称 14. Willis, J.: Cooperative learning is a brain turn-on. Middle School Journal (2007) 3, pp. 4-14.
情報源
関連名称 15. Silva, P.: Interest―the curious emotion. Current Directions in Psychological Science (2008) 17(1), pp. 57-60.
情報源
関連名称 16. Kayi-Aydar, H.: Scaffolding language learning in an academic ESL classroom. ELT Journal (2013) 67/3, pp. 324-335.
情報源
関連名称 17. Krashen, S.: The Power of Reading; Insights from the Research. Libraries Unlimited, Inc. (1993).
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:41:46.929542
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3