ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 19 (2020)

A Case for Practical English Education at the University Level

https://doi.org/10.24770/00001105
https://doi.org/10.24770/00001105
ec9f83d1-c6d5-43f4-9ab3-ed5734dbe4eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
19_011_015.pdf 19_011_015.pdf (149.8 kB)
Copyright (c) 2020 by Chugokugakuen University and Chugoku Junior College
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-01
タイトル
タイトル A Case for Practical English Education at the University Level
タイトル
タイトル A Case for Practical English Education at the University Level
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Active learning pedagogies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Project-based language learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Content and language integrated learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Content skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cognitive skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active learning pedagogies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Project-based language learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Content and language integrated learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Content skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cognitive skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24770/00001105
ID登録タイプ JaLC
著者 Moritoshi, Paul

× Moritoshi, Paul

Moritoshi, Paul

Search repository
Moritoshi, Paul

× Moritoshi, Paul

en Moritoshi, Paul

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As Japan’s Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology continues its drive towards the goal of improving Japanese citizens’ communicative competence in foreign languages,at a time when there is an ever greater squeeze on contact time for English lessons, there is an increasing need for language teaching methodologies which can achieve more with less. To that end, this paper advocates for practical instruction in English courses. With reference to the literature, the case is made that practical instruction in the form of various active learning pedagogies can work towards not only primary course objectives such as gains in language and content knowledge and skills, but also towards less tangible but equally desirable goals such as enhanced social and cognitive skills, and various affective factors.
書誌情報 CHUGOKUGAKUEN Journal
en : CHUGOKUGAKUEN Journal

巻 19, p. 11-15, 発行日 2020
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior College
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
情報源
関連名称 Barell, J. (2007). Problem-based learning: An inquiry approach (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
情報源
関連名称 Blanton, L. L. (1992). A holistic approach to college ESL: Integrating language and content. ELT Journal, 46(3), 285-93.
情報源
関連名称 Carter, G., & Thomas, H. (1986). ‘Dear Brown Eyes’: Experiential learning in a projectoriented approach. English Language Teaching Journal, 40(2), 196-204.
情報源
関連名称 Davey, I. (2001). The use of collaborative web page-design projects for teaching EFL, with a focus on Japanese university students. CALLEJ Online, 3 (1). Retrieved from http://www.callej.org/journal/3-1/davey.html
情報源
関連名称 Diffily, D. (1996). The project approach: A museum exhibit created by kindergarteners. Young Children, 51(2), 150-158.
情報源
関連名称 Eyring, J. L. (2001). Experiential and negotiated language learning. In M. Celce-Murcia, D. M. Brinton, & M. A. Snow (Eds.), Teaching English as a second or foreign language (3rd ed., pp.333-344). Boston, MA: Heinle & Heinle.
情報源
関連名称 Freire, P. (1970). Pedagogy of the oppressed. New York, NY: Continuum.
情報源
関連名称 Fried-Booth, D. L. (2002). Project work (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press.
情報源
関連名称 Fushino, K. (2010). Let’s try cooperative learning projects! In M. Stoke (Ed.), JALT2009 Conference Proceedings (pp. 359-369). Tokyo: Japan Association for Language Teaching.
情報源
関連名称 Hardy-Gould, J. (2003). Project work (Elementary-Intermediate) . London: Scholastic.
情報源
関連名称 Kemaloglu, E. (2010). Project-based foreign language learning: Theory and research. Berlin: Lambert Academic Publishing.
情報源
関連名称 Kenny, B. (1993). Investigative research: How it changes learner status. TESOL Quarterly, 27 (2), 217-231.
情報源
関連名称 Krashen, S. D. (1985). The input hypothesis: Issues and implications. White Plains, NY: Longman Group.
情報源
関連名称 Krashen, S. D. (1998). Comprehensible output. System, 26 (2), 175-182.
情報源
関連名称 Krashen, S. D. (2003), Explorations in Language Acquisition and Use. Portsmouth, NH: Heinemann.
情報源
関連名称 Legutke, M. (1984). Project Airport: Part 1. Modern English Teacher, 11(4), 10-14.
情報源
関連名称 Legutke, M. (1985). Project Airport: Part 2. Modern English Teacher, 12(1), 28-31.
情報源
関連名称 Legutke, M., & Thomas, H. (1991). Process and experience in the language classroom. Harlow: Longman Group UK Ltd.
情報源
関連名称 MEXT. (2002). Developing a strategic plan to cultivate “Japanese with English abilities”-Plan to improve English and Japanese abilities. Retrieved from http://unpan1.un.org/intradoc/groups/public/documents/APCITY/UNPAN008142.htm
情報源
関連名称 MEXT. (2003). 「Eigo ga tsukaeru nihonjin」 no ikusei no tame no kōdō keikaku (an) 「英語が使える日本人」の育成のための行動計画(案) [Action plan to cultivate “Japanese with English abilities” (draft)]. Retrieved from www.mext.go.jp/b_menu/shingi/ chukyo/chukyo4/007/gijiroku/03032401/009.pdf
情報源
関連名称 MEXT. (2008). Chūgakkō gakushū shidō yōryō eigo-ban (kari wake) gaikoku-go 中学校学習指導要領英語版(仮訳) 外国語 [Course of study guidelines for foreign languages in junior high schools (provisional translation)]. Retrieved from http://www.mext.go.jp/component/a_menu/education/micro_detail/__icsFiles/afieldfile/2011/04/11/1298356_10.pdf
情報源
関連名称 MEXT. (2009a). Kōkō gakkō gakushū shidō yōryōgaikoku-go eigo-ban (kari wake) gaikokugo高校学校学習指導要領外国語英語版(仮訳)外国語 [Course of study guidelines for foreign languages in senior high schools (provisional translation)]. Retrieved from http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/new-cs/youryou/eiyaku/__icsFiles/afieldfile/2011/04/11/1298353_9.pdf
情報源
関連名称 MEXT. (2009b). Kōtōgakkōgakushūshidōyōryō eigo-ban (kari wake) eigo 高等学校学習指導要領英語版(仮訳)英語 [Course of study guidelines for English in senior high schools (provisional translation)]. Retrieved from http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/new-cs/youryou/eiyaku/__icsFiles/afieldfile/2012/10/24/1298353_3.pdf
情報源
関連名称 MEXT. (2011). Foreign language activities. Retrieved from http://www.mext.go.jp/component/english/__icsFiles/afieldfile/2011/03/17/1303755_011.pdf
情報源
関連名称 Mohan, B. A. (1986). Language and content. Reading, MA: Addison Wesley Publishing Company. Moritoshi, P. (2017). The Perceived English Language Learning Outcomes Associated with Project-Based Language Learning: A Case Study at a Japanese Junior College. Unpublished doctoral thesis. Aston University.
情報源
関連名称 Petersen, C. (2008). Project-based learning through the eyes of teachers and students: Investigating opinions of PBL in adult ESL (Unpublished Master’s thesis, University of Victoria, Victoria, British Columbia). Retrieved from https://dspace.library.uvic.ca/bitstream/handle/1828/1114/Cristina%20Petersen%20MA%20thesis%20final%20copy.pdf?sequence=1&isAllowed=y
情報源
関連名称 Savoie, J., & Hughes, A. S. (1994). Problem-based learning as classroom solution. Educational Leadership, 52 (3), 54-57.
情報源
関連名称 Simpson, J. (2011). Integrating project-based learning in an English language tourism classroom in a Thai university. (Unpublished Doctoral dissertation). Catholic University Sydney, Australia.
情報源
関連名称 Truss, L. (2003). Eats, shoots and leaves: The zero tolerance approach to punctuation. London: Profile Books Ltd.
情報源
関連名称 van Lier, L. (2006). Foreword. In G. H. Beckett, & P. C. Miller (Eds.), Project-based second and foreign language education: Past, present and future (pp. xi-xvi). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
情報源
関連名称 Waddill, D. (2006). Action E-Learning: The impact of action learning on a managementlevel online course. Human Resource Development International, 9 (2), 1-15.
情報源
関連名称 Wood, A., & Head, M. (2004). “Just what the doctor ordered”: The application of problembased learning to EAP. English for Specific Purposes, 23(1), 3-17.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:39:59.153646
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3