WEKO3
アイテム
Foreign Language Education for Sustainable Development: Teaching Japanese not only as a Strategy but as a Catalyst of World Peace
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/98
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/985dacb2ca-f53f-472a-8d20-1c9dd32d0a7b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
2_051_056.pdf (484.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Foreign Language Education for Sustainable Development: Teaching Japanese not only as a Strategy but as a Catalyst of World Peace | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Foreign language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Inter-cultural | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | understanding | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multicultural education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sustainable development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bilingual | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Foreign language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Inter-cultural | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | understanding | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multicultural education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sustainable development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bilingual | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
浦上, 典江
× 浦上, 典江× Uragami, Fumie |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When most English teachers teach English to Japanese students in Japan, they think "How can we teach communicative English as efficiently as possible?" In a broader sense, do teachers of other subjects think in the same way? There are some individuals who rapidly improve their communicative Japanese proficiency. They can live without feeling quite so uncomfortable in just a short period of time after arriving in Japan without any knowledge of Japanese language. The situation is not the same but such cases cannot be seen in Japanese learners of English even if they would be living in English speaking countries. With this idea in mind, this work examines the meaning and purpose of teaching and studying a foreign language and its culture. The results of the questionnaire will show that the language learners want to study everything surrounding their language in order to master it. Furthermore, they hope that learning a foreign language and its culture will contribute to world peace and education for sustainable development. | |||||
書誌情報 |
Chugokugakuen journal 巻 2, p. 51-56, 発行日 2003 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-1452 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11806612 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 110004706333 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 810 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 800 |