ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 2 (2003)

Foreign Language Education for Sustainable Development: Teaching Japanese not only as a Strategy but as a Catalyst of World Peace

https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/98
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/98
5dacb2ca-f53f-472a-8d20-1c9dd32d0a7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
2_051_056.pdf 2_051_056.pdf (484.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-04
タイトル
タイトル Foreign Language Education for Sustainable Development: Teaching Japanese not only as a Strategy but as a Catalyst of World Peace
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Foreign language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inter-cultural
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multicultural education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sustainable development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bilingual
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Foreign language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inter-cultural
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multicultural education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sustainable development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bilingual
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 浦上, 典江

× 浦上, 典江

浦上, 典江

Search repository
Uragami, Fumie

× Uragami, Fumie

en Uragami, Fumie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 When most English teachers teach English to Japanese students in Japan, they think "How can we teach communicative English as efficiently as possible?" In a broader sense, do teachers of other subjects think in the same way? There are some individuals who rapidly improve their communicative Japanese proficiency. They can live without feeling quite so uncomfortable in just a short period of time after arriving in Japan without any knowledge of Japanese language. The situation is not the same but such cases cannot be seen in Japanese learners of English even if they would be living in English speaking countries. With this idea in mind, this work examines the meaning and purpose of teaching and studying a foreign language and its culture. The results of the questionnaire will show that the language learners want to study everything surrounding their language in order to master it. Furthermore, they hope that learning a foreign language and its culture will contribute to world peace and education for sustainable development.
書誌情報 Chugokugakuen journal

巻 2, p. 51-56, 発行日 2003
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004706333
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 810
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 800
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:42:53.356302
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3