ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 2 (2003)

Reading as a Functional Approach:A Way to Improve Japanese Adult L2 Learners' Proficiency

https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/97
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/97
c16dac8d-31be-47d1-a4ea-13eb39580c6d
名前 / ファイル ライセンス アクション
2_041_049.pdf 2_041_049.pdf (863.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-04
タイトル
タイトル Reading as a Functional Approach:A Way to Improve Japanese Adult L2 Learners' Proficiency
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 adult learner's profIciency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English linguistic cues
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Interface processor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Functional approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 adult learner's profIciency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English linguistic cues
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Interface processor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Functional approach
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 橋内, 幸子

× 橋内, 幸子

橋内, 幸子

Search repository
奥, 田枝子

× 奥, 田枝子

奥, 田枝子

Search repository
Hashiuchi, Sachiko

× Hashiuchi, Sachiko

en Hashiuchi, Sachiko

Search repository
Oku, Taeko

× Oku, Taeko

en Oku, Taeko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Interface processors within working memory (WM) determine Japanese adult learners' 1.2 language proficiency. Within WM, complex 1.2 linguistic structures are parsed efficiently and correctly by the interfacing of homogenous lexical items. These items are a conceptual part of mental lexicon extracted from 1.2 learners' knowledge of pragmatics,l semantics, and syntax in order to construct context comprehension. Improving learners' English proficiency requires restructuring the features of these interface processors by strengthening existing Japanese oriented interface processors so that they can handle English lexical items correctly. In order to promote the interfacing capability of 1.2 learners, English linguistic cues can act as a means to stimulate the most effective and efficient mediators in WM that initiate the adaptation of Japanese-oriented cue processing into English-oriented cue awareness. Since interface processors within WM restrain the degree to which homogenous lexical items can interface and integrate the pragmatic, semantic, and syntax knowledge which 1.2 learners have, the most effective and efficient way to acquire 1.2 proficiency is to activate these three components together. This can be accomplished through reading. Reading functions as a way to access huge amounts of information that activates these three components. This functional approach is one of the most effective and efficient ways of producing an integrated relationship between semantics, syntax, and pragmatics by means of interfacing homogeneous lexical items within WM.
書誌情報 Chugokugakuen journal

巻 2, p. 41-49, 発行日 2003
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004706332
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:43:01.321235
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3