ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 1 (2002)

Key Word Approach for Reading Comprehension in EFL Novice Adult Learners

https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/89
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/89
660feb26-c02a-4267-8c1f-8bd460389311
名前 / ファイル ライセンス アクション
1_039_047.pdf 1_039_047.pdf (785.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-04
タイトル
タイトル Key Word Approach for Reading Comprehension in EFL Novice Adult Learners
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mental lexicon
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lexical entry
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Keyword method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mental lexicon
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lexical entry
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Keyword method
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Nakano, Hiroshi

× Nakano, Hiroshi

Nakano, Hiroshi

Search repository
Oku, Taeko

× Oku, Taeko

Oku, Taeko

Search repository
Hashiuhi, Sachiko

× Hashiuhi, Sachiko

Hashiuhi, Sachiko

Search repository
Nakano, Hiroshi

× Nakano, Hiroshi

en Nakano, Hiroshi

Search repository
Oku, Taeko

× Oku, Taeko

en Oku, Taeko

Search repository
Hashiuhi, Sachiko

× Hashiuhi, Sachiko

en Hashiuhi, Sachiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 How do adult learners of English as a Foreign Language (EFL) acquire and retain enough vocabulary to achieve proficiency in reading? All learners draw upon language knowledge, otherwise known as mental lexicon. Mental lexicon can be conceived as hierarchically organized networks of associations among cognitive and linguistic structures derived from the learner's interaction with the new language environment and his/her existing language knowledge. When integrated in a meaningful way, these structures form a dynamic system wherein new information is constantly being encoded and old information is continually being added to and expanded. The more related new information is with existing information, the more effective the encoding process. However, for learners whose second language (12) has little in common with their first language (Ll), the encoding process is likely to be less effective. In response to this problem, the keyword method offers a mnemonic learning strategy by which 12 learners can mediate between both Ll and L2 knowledge structures. Creating an imaged-based association relating L2 vocabulary to Ll knowledge provides the reader with a means to acquire and retain enough vocabulary to achieve proficiency in reading comprehension.
書誌情報 Chugokugakuen journal

巻 1, p. 39-47, 発行日 2002
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004706324
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:43:15.949924
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3