WEKO3
アイテム
Students’ Views on Using Word Card Books in a Vocabulary Review Activity for Learning New English Vocabulary
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/213
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/21347445b89-70d4-401a-9000-dcc90d4c6eb7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
016_013_018.pdf (511.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Students’ Views on Using Word Card Books in a Vocabulary Review Activity for Learning New English Vocabulary | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vocabulary learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Meaning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Spelling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pronunciation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Usage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Recall | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vocabulary learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Meaning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Spelling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pronunciation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Usage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Recall | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Moritoshi, Paul
× Moritoshi, Paul× Moritoshi, Paul |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines studentsʼ views on the use of a vocabulary review activity (VRA) in learning the meaning, spelling, pronunciation and usage of new words met during Integrated English C lessons. Ten students responded to a five︲item survey to provide quantitative and qualitative data on their views regarding the VRA and the word book it uses. While the results show the VRA to be quite useful for learning the meaning of new words, it was seen as more (i.e. very) useful for learning pronunciation, which is particularly problematic for Japanese students of English. The results also showed that the VRA was only a little helpful for learning how to spell and use new words within a grammatical framework. These results suggest that the use of the VRA should be continued, but perhaps adapted to facilitate more practice in spelling and using new vocabulary at the sentential level. Studentsʼ comments also shed light on how to improve the use of the word book and suggestions are forwarded. | |||||
書誌情報 |
Chugokugakuen journal 巻 16, p. 13-18, 発行日 2017 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-1452 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11806612 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 1 Carter, R. &McCarthy, M. (1998). Vocabulary and language teaching. London: Longman. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 2 Carter, R. (1998). Vocabulary (2nd ed. ). London: Routledge. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 3 Aitchison, J. (1994). Words in the mind (2nd ed. ). Oxford: Blackwell. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 4 McCarthy, M. (1990). Vocabulary. Oxford: Oxford University Press. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 5 Moritoshi, P. (2017). The English language learning outcomes associated with Project︲Based Language Learning: A case study at a Japanese Junior College. Unpublished Doctoral Thesis. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 6 Thornbury S: How to teach grammar. Harlow: Pearson Education Limited (1999). | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830 |