ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 16 (2017)

Students’ Views on Using Word Card Books in a Vocabulary Review Activity for Learning New English Vocabulary

https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/213
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/213
47445b89-70d4-401a-9000-dcc90d4c6eb7
名前 / ファイル ライセンス アクション
016_013_018.pdf 016_013_018.pdf (511.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-04
タイトル
タイトル Students’ Views on Using Word Card Books in a Vocabulary Review Activity for Learning New English Vocabulary
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vocabulary learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Meaning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spelling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pronunciation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Usage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Recall
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vocabulary learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Meaning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spelling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pronunciation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Usage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Recall
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Moritoshi, Paul

× Moritoshi, Paul

Moritoshi, Paul

Search repository
Moritoshi, Paul

× Moritoshi, Paul

en Moritoshi, Paul

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines studentsʼ views on the use of a vocabulary review activity (VRA) in learning the meaning, spelling, pronunciation and usage of new words met during Integrated English C lessons. Ten students responded to a five︲item survey to provide quantitative and qualitative data on their views regarding the VRA and the word book it uses. While the results show the VRA to be quite useful for learning the meaning of new words, it was seen as more (i.e. very) useful for learning pronunciation, which is particularly problematic for Japanese students of English. The results also showed that the VRA was only a little helpful for learning how to spell and use new words within a grammatical framework. These results suggest that the use of the VRA should be continued, but perhaps adapted to facilitate more practice in spelling and using new vocabulary at the sentential level. Studentsʼ comments also shed light on how to improve the use of the word book and suggestions are forwarded.
書誌情報 Chugokugakuen journal

巻 16, p. 13-18, 発行日 2017
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
情報源
関連名称 1 Carter, R. &McCarthy, M. (1998). Vocabulary and language teaching. London: Longman.
情報源
関連名称 2 Carter, R. (1998). Vocabulary (2nd ed. ). London: Routledge.
情報源
関連名称 3 Aitchison, J. (1994). Words in the mind (2nd ed. ). Oxford: Blackwell.
情報源
関連名称 4 McCarthy, M. (1990). Vocabulary. Oxford: Oxford University Press.
情報源
関連名称 5 Moritoshi, P. (2017). The English language learning outcomes associated with Project︲Based Language Learning: A case study at a Japanese Junior College. Unpublished Doctoral Thesis.
情報源
関連名称 6 Thornbury S: How to teach grammar. Harlow: Pearson Education Limited (1999).
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:41:32.998065
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3