WEKO3
アイテム
A Decade of Reading and Learning: A History of the Extensive Reading Program in the Department of English Communication
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/177
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/1779f4bde20-b63b-4527-a16e-f92bb9af8b70
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
11_005_011.pdf (263.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-10-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Decade of Reading and Learning: A History of the Extensive Reading Program in the Department of English Communication | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | graded readers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | library | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading speed | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading fluency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | presentations | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reports | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | graded readers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | library | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading speed | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading fluency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | presentations | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reports | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Lemmer, Richard J.
× Lemmer, Richard J.× Lemmer, Richard J. |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This narrative reports on the Extensive Reading portion of the Department of English Communication curriculum. It explains the workings of the program from its inception in 2001 to the present. Included are results of research on ER, activities related to ER and student comments on the program. | |||||
書誌情報 |
Chugokugakuen journal 巻 11, p. 5-11, 発行日 2012 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-1452 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11806612 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 1. Day, R. and Bamford, J: Extensive reading in a second language classroom. New York: Cambridge University Press (1998). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 2. Krashen, S.D: The power of reading. Englewood, Colorado. Libraries Unlimited, Inc. (1993). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 3. Krashen, S.D. and Terrell, T: The natural approach: Language acquisition the classroom. Edinburgh Gate, England. Pearson Education, Ltd. (1983). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 4. Bell, T: Extensive reading: Speed and Comprehension. The Reading Matrix(2001). v1 (1). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 5. Coady, J & Huckin, T; Second language vocabulary acquisiton. Cambridge University Press (1999). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 6. Nation, ISP : Learning vocabulary in another Language. Cambridge University Press (2001) 236-240. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 7. Pigada, M & Schmitt, N: Vocabulary acquisition from extensive reading: A case study. Reading in a Foreign Language (2006). v18 (1) 1-28. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 8. Krashen, S : Writing-research, theory, and applications. Pergamon Press (1984). Oxford, England 4-9. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 9. Krashen, S. & Lee, S: Competence in foreign language writing: Progress and lacunae. OnCue(2004) v12 (1) 10-14. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 10. Hafiz, F & Tudor, I: Graded readers as an input medium in L2 learning. Sustem(1990). v18 (1) 31-42. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 11. Storey, C, Gibson, K & Williamson, R: Can extensive reading boost TOEIC scores? In K. Bradford-Watts. C. Ikeguchi & M. Swanson (Eds.). JALT 2005 Conference Proceedings (2006) Tokyo. JALT. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 12. Williams, D. (2007) Using graded readers to raise TOEFL scores. Cramer, T. Ascough, RK, Williams, D & Loucky JP (2007) In K. Bradford-Watts (Ed.). JALT 2006 Conference Proceedings (2007). Tokyo JALT 985-989. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 13. Edinburgh Project on Extensive Reading: Placement/progress tests A/B. Edinburgh, UK. IALS University of Edinburgh (1990). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 14. Hill, D: The EPER guide to organising programmes of extensive reading. Edinburgh, UK. IALS University of Edinburgh (1992). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 15. Extensive Reading Foundation Online Sell-Placement Test <https://erfospt.ealps.shinshu-u.ac.jp/> (2011). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 16. Lemmer, R: Graded reader reports. Retrieved March 20, 2012 from <http://http://web.mac.com/richardlemmer/iWeb/Site/Podcast/Podcast.html> (2007). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 17. Furukawa, A. and Kanda, M. et. al.: English extensive reading perfect book guide. Tokyo, Japan. CosmoPier Publishing Company, Inc. (2007). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 18. Extensive Reading Foundation: ERF graded reader list. retrieved March 20, 2012 from <https://sites.google.com/site/erfgrlist/> (2011). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 19. Bamford, J. and Day, R : Extensive reading activities for teaching language. New York, NY. Cambridge University Press. (2004). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 20. Extensive Reading Foundation: Language learner literature award. retrieved March 16, 2012. (2004). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 21. Lemmer, R: Extensive reading: Can its impact be measured? Journal of Chugoku Junior College. V.32 (2001). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 22. Lemmer, R: A study of reading gains as related to extensive reading. Journal of Chugoku Junior College. V.5 (2006). | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 23. Lemmer, R: Does reading in volume correlate to increased reading speed? Paper presented at the 37th Annual International Conference on Language Teaching And Learning. Tokyo, Japan. (2011). | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830 |