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Degrees of Freedom: Students’ Preferences in Choosing Their Graduation Research Theme
https://doi.org/10.24770/00001077
https://doi.org/10.24770/00001077f61f13ac-e324-41f3-941a-df3fa6b60da1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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18_021_27 (431.5 kB)
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Copyright (c) 2019 by Chugokugakuen University and Chugoku Junior College
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-10-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Degrees of Freedom: Students’ Preferences in Choosing Their Graduation Research Theme | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Degrees of Freedom: Students’ Preferences in Choosing Their Graduation Research Theme | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Self-determination theory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner autonomy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dissertation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Seminar research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Self-determination theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner autonomy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dissertation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Seminar research | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24770/00001077 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Moritoshi, Paul
× Moritoshi, Paul× Moritoshi, Paul |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Conducting original research is a standard component in the latter stages of most degree programs worldwide, but the matter of who chooses the research question varies across educational cultures. Some allow students to decide the research area for themselves while others require students to investigate a question set by the supervisor. This paper examines the pros and cons of both approaches and conducts a study among freshman and sophomores (N=54) at a private Japanese university to examine their preferences. The quantitative and qualitative data are discussed with reference to Deci & Ryanʼs (1980) Self-Determination Theory. It was found that 85% of the sample (n=35) prefer to be allowed to choose their research question for themselves, citing various reasons relating to motivation, academic performance and emotional health. | |||||
書誌情報 |
CHUGOKUGAKUEN Journal en : CHUGOKUGAKUEN Journal 巻 18, p. 21-27, 発行日 2019 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Chugokugakuen University / Chugoku Junior College | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-1452 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11806612 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 中国学園大学/中国短期大学 | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Deci, E. L. & Ryan, R. M. (1980). Self-determination theory: When mind mediates behavior. The Journal of Mind and Behavior, 1(1), pp. 33-43. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Excel (Version 2007) [Computer software]. Microsoft. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | Saldana, J. (2013). The coding manual for qualitative researchers (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications Ltd. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 377 |