ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. CHUGOKUGAKUEN Journal
  3. vol. 3 (2004)

Reading Approaches with English-Japanese Dictionary: A Way to Improve Japanese High School Students' L2 Proficiency

https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/102
https://cur-ren.repo.nii.ac.jp/records/102
9064707c-7898-4bfc-8ae8-ae3cf704b001
名前 / ファイル ライセンス アクション
3_017_023.pdf 3_017_023.pdf (658.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-04
タイトル
タイトル Reading Approaches with English-Japanese Dictionary: A Way to Improve Japanese High School Students' L2 Proficiency
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the L2 linguistic proficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English linguistic cues
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interface processors
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English-Japanese dictionary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the L2 linguistic proficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English linguistic cues
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interface processors
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English-Japanese dictionary
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 橋内, 幸子

× 橋内, 幸子

橋内, 幸子

Search repository
奥, 田枝子

× 奥, 田枝子

奥, 田枝子

Search repository
Hashiuchi, Sachiko

× Hashiuchi, Sachiko

en Hashiuchi, Sachiko

Search repository
Oku, Taeko

× Oku, Taeko

en Oku, Taeko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Interface processors within working memory (WM) determine high school students' second language (L2) of English proficiency. Within WM, complex second language structures of English are parsed efficiently and correctly by the interfacing of English homogenous lexical items. Improving learners' English proficiency requires restructuring the features of linguistic cues to Englishoriented interface processors by connecting existing Japanese-oriented interface processors. This interfacing promotion demands English linguistic cues (the word order and morphological agreement cues) as a means of stimulating the most effective and efficient linguistic cues in WM that initiate the adaptation of Japanese-oriented cues' (case markings and animacy) processing into English-oriented cue awareness. In facing complex English sentences, not a few high school students cannot help consulting English Japanese dictionary in order to supplement some shortage of L2 English linguistic cues by adapting Ll Japanese-oriented cues for L2 English linguistic processing. Because interface processors within WM control the degree to which homogenous lexical items can interface and integrate the pragmatic~ semantic, and syntax knowledge that L2learners have, the most effective and efficient way to acquire L2 proficiency is to activate these three components together through reading. Reading approaches with English-Japanese dictionary is a way to access huge amounts of information that activates these three components. For not a few Japanese high school students, reading approaches with consulting EnglishJapanese dictionary within the functional approaches is one of the most effective and efficient ways of producing an integrated relationship between semantics, syntax, and pragmatics by means of interfacing homogeneous lexical items within WM. As a result, they can catch up with their English class' progressing stages without lagging far behind.
書誌情報 Chugokugakuen journal

巻 3, p. 17-23, 発行日 2004
出版者
出版者 中国学園大学/中国短期大学
出版者(英)
en
Chugokugakuen University / Chugoku Junior Cllege
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1452
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11806612
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110004706337
権利
権利情報 中国学園大学/中国短期大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:42:46.648761
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3