Doughty, C. (1991) Second language instruction does make a difference: Evidence from an empirical study on SL relativization. Studies in Second Language Acquisition, 13, 431-469.
樋口耕一 (2014) 社会調査のための計量テキスト分析-内容分析の継承と発展を目指して-.ナカニシヤ出版,東京.
Jack C. Richards and Theodore S, Rodgers (2015) Approaches and Methods in Language Teaching – Third Edition. Cambridge University Press, Cambridge.
角山照彦 (2001) 英語教育における音楽教材の活用-音楽と異文化トピックを組み合わせた総合教材「ポップスで学ぶ総合英語」の開発-. 広島文教女子大学紀要, 36, 9-20.
http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hirokoku-u/file/5549/20140322134204/bunkyou-36.pdf
(Retrieved March 7, 2017)
KH Coder (2017) 樋口耕一. http://khc.sourceforge. net/ (Retrieved March 7, 2017)
Kim Kanel (1997) Teaching with Music: A omparison of Conventional Listening Exercises with Pop Song Gap-fill Exercises. JALT Journal, 19, 2, 217-234.
http://jalt-publications.org/files/pdf-article/jj-19.2-art3.pdf (Retrieved March 7, 2017)
文部科学省 (2017) 我が国の高等教育に関する将来構想について(諮問).
http://www.mext.go.jp/b_menu/shingi/chukyo/chukyo0/toushin/1383080.htm/
(Retrieved March 7, 2017)
森貞 (2014) 洋楽を活用した授業が英語学習者に及ぼす効果について. 福井工業高等専門学校研究紀要,48, 9-20.
http://crf.flib.u-fukui.ac.jp/dspace/bitstream/10461/18869/1/kiyou.48%20p9-20.pdf
(Retrieved March 7, 2017)
大石晴美 (2006) 脳科学からの第二言語習得論.昭和堂,京都.
Patsy M. Lightbown and Nina Spada (2013) How languages are Learned Fourth edition. Oxford University Press, Oxford.
Schmidt, R. (1990) The role of consciousness in second language learning. Applied Linguistics, 11, 129-158.
白井恭弘 (2012) 英語教師のための第二言語習得論入門.大修館, 東京.
ソニー・ミュージックアーティスツ (2016) 西野カナJust LOVE Tour 2016“52 Reasons I Love You”オリジナルキット.
ソニー・ミュージックエンタテインメント (2017) 西野カナ・プロフィール.
http://www.sonymusic.co.jp/artist/kananishino/profile/ (Retrieved March 7, 2017)
Van Patten, B. (1994) Explicit instruction and input processing. Studies in Second Language Acquisition, 15, 225-241.